دستیار رئیس جمهور: دولت برای برپایی اجتماعات قانونی لایحه داده است
دسته بندی: پرونده ویژه، گفت و گو، میهن
دستیار رئیس جمهور در پیگیری حقوق و آزادیهای اجتماعی گفت: دولت سیزدهم در راستای اجرای اصل ۲۷ قانون اساسی، برای نخستین بار لایحهای را برای تضمین حق برپایی اجتماعات قانونی به مجلس شورای اسلامی ارائه کرده است.
به گزارش قدس خراسان، سکینه سادات پاد اظهار کرد: برپایی این اجتماعات قانونی در اصل ۲۷ قانون اساسی پیش بینی شده است ولی تاکنون اجرای آن با اختلاف نظرهای مختلفی همراه بوده و نیازمند قانون مند شدن است.
دستیار رئیس جمهور در پیگیری حقوق و آزادیهای اجتماعی ادامه داد: رئیس جمهور اعتقاد قلبی و تاکیدی ویژه بر صیانت از حق برپایی اجتماعات مردم، حق آزادی بیان و حقوق مادی و معنوی بانوان دارند و تاکنون با اقدامات عملی، مواضع خود را به صراحت در این خصوص بیان کردهاند.
وی گفت: یکی از راههای توسعه آزادی بیان، ارتقای قانون مطبوعات و ارائه اظهار نظرها از این طریق است که با ۴۰ نفر از حقوقدان، بسته سیاسی و حمایتی آن مورد بحث و بررسی قرار گرفته است و به زودی جزئیات آن اعلام میشود.
پاد افزود: با تشکیل کمیته ویژه بررسی ناآرامیهای سال گذشته به دستور رئیس جمهور، هم اکنون با سفر به شهرهای مختلف کشور، پیگیر حقوق مردم و موارد احتمالی نقض حقوق مردم اعم از شهروندان و مجریان قانون و تمامی آسیب دیدگان و نیز روند حقوقی و قضایی پروندههای آنها هستم.
دستیار رئیس جمهور در پیگیری حقوق و آزادیهای اجتماعی اضافه کرد: داشتن اراده و اهتمام قوی بر رسیدگی، کشف حقیقت و ارائه روایت صحیح و دقیق از حوادث، ریشهیابی و بررسی علل و عوامل ناآرامیها و احقاق حقوق مردم آسیب دیده و نیروهای مجری قانون از مهمترین اهداف این کمیته است که با جدیت پیگیری میشود.
وی گفت: در برنامه این کمیته، بررسی وضعیت افرادی که حتی پس از آسیب و ضرر از وقایع سال گذشته، پیگیر موضوع نبودهاند هم قرار دارد و سعی خواهد شد حق همه افراد احقاق شود.
