نباید در مجازات دشمن شتابزده عمل کرد
دسته بندی: اخبار برگزیده، پرونده ویژه، گفت و گو، میهن
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: در مجازات دشمن نباید شتابزده عمل کرد. در چنین موقعیتهایی است که باید گوش جان به تدبیر این رهبر فرزانه سپرد زیرا همه میدانیم که در نهایت، تصمیمی گرفته میشود که جز زوال اسرائیل و نابودی این رژیم جعلی، نتیجه و سرانجام دیگری ندارد.
به گزارش قدس خراسان به نقل از Alamolhoda.com، آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه سیاسی نماز جمعه این هفته که با حضور پرشور زائران، مجاوران و خیل عظیم راهپیمایان روز جهانی قدس در حرم مطهر رضوی برگزار شد، از حضور پرشور مشهدیها در این مراسم عبادی سیاسی تقدیر کرد و گفت: برادران گرامی، خواهران بزرگوار، حقیقت این است که فلسطین، ناموس انقلاب اسلامی است و از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون، مسئله فلسطین یکی از محوریترین مبانی انقلاب بوده است.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: برای شناخت دقیق موضوع فلسطین، باید مرور روشنی بر تاریخ معاصر جهان اسلام داشت؛ به خصوص از چند ماه پیش از پیروزی انقلاب اسلامی که انور سادات رئیسجمهور ملعون مصر در قرارداد ننگین کمپ دیوید امضا کرد که اسرائیل را به رسمیت بشناسد در حالی که تا پیش از آن، مصر نقطه التجا و مظهر قدرت جهان عرب در برابر طغیانگری و جنایات صهیونیستهایی بود که روز به روز از خانوادههای فلسطینی تلفات میگرفتند و شهید و اسیر روی دست آنها میگذاشتند. در خلال این جریان نیز کسینجر ملعون و سبوع میداندار اصلی بود و کاری کرد تا پناه فلسطین عزیز و مظلوم از او گرفته شود و حمایت از آرمان قدس شریف برای اعراب، یک امر فرعی و غیرالزامآور باشد.
انقلاب اسلامی، احیاکننده مسئله فلسطین
وی خاطرنشان کرد: پس از حادثه کمپ دیوید، میتوان انقلاب اسلامی را نقطه عطفی در تاریخ سیاسی جهان دانست تا به ابتکار امام راحل در نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز جهانی قدس، فلسطین فراموش شده دوباره بر سر زبانها بیاید و فلسطین سرکوب شده و مظلوم به فلسطین قهرمان و مبارز تبدیل شود. اینجاست که میگوییم فرآورده روز قدس، انتفاضههای اول، دوم، سوم و انتفاضه موشک بود تا فلسطین در برابر دوزخیترین اشقیای عالم قیام کند.
آیت الله علم الهدی ادامه داد: آن زمان که امام راحل به مردم ما تکلیف کرد در روز قدس به میدان بیایند و شعار مرگ بر اسرائیل بدهند، یک عده که ادعای تفکر نخبگانی در این کشور داشتند، اسرائیل را در سایه حمایت آمریکا و مجهز به همه تسلیحات اتمی، غیراتمی و نظامی میخواندند و در تأثیرگذاری این شعارها و مراسمات در نابودی اسرائیل تشکیک میکردند. با این حال، چیزی که این آقایان در آینه نمیدیدند، امام ملت در خشت خام میدید زیرا اکنون ما میبینیم اسرائیل آن زمان کوچکترین شباهتی با اسرائیل امروز ندارد و امروزه نفرت، ذلت و تباهی ریشهداری برای اسرائیل خبیث در تاریخ به وجود آمده که بیسابقه است.
جهان به حقیقت کلام امام(ره) پی برده است
امام جمعه مشهد با بیان اینکه امام در حرکت، رهنمود و ابتکارش، حقیقتی الهام گرفته از وجود اقدس بقیة الله بود، تصریح کرد: آن زمان بنیانگذار کبیر انقلاب فرمود اسرائیل باید از بین برود و اکنون همه ملتهای عالم این آرمان را در سر دارند. امروزه همه دنیا به این جمعبندی رسیده که درندهای وحشیتر، خطرناکتر و ضدبشریتر از اسرائیل بر روی کره زمین وجود ندارد. من از شما میپرسم، آیا امروز هیچ دوکس در عالم پیدا میکنید که مظلومیت مردم غزه را نشناسد، این بچههای بیگناه زیر آوار را ندیده باشد و سطح جنایت وحشیانه صهیونیستها را نداند؟ این همان نکتهای است که سالها قبل، امام این ملت تبیین کرد و دنیا اکنون به آن رسیده است.
وی تأکید کرد: به پیروی از همان منطق که امام راحل فرمود آمریکا شیطان بزرگ است، این منطق نیز امروزه در عالم تسری یافته و نه فقط ملت ما و مردم دنیا بلکه حتی خود آمریکاییها به این باور رسیدهاند که آمریکا سرمنشأ فساد و فتنه و تجلی شیطان بزرگ است. نشانه آشکار این شیطان بزرگ نیز به جایی است که آنها حتی از سوزاندن و خاکستر کردن یک نوزاد مظلوم و بیمار فلسطینی هم ابا ندارند.
