لوگوی قدس آنلاین

کاری کنید امید مردم برای خانه‎دار شدن از بین نرود/بنگاه‌‎داری بانک‌‎ها، آفت بزرگ بازار مسکن کشور است

دسته بندی: گفت و گو، میهن
تاریخ انتشار: ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: مهم تر از هر چیز این است که مردم برای تأمین مسکن امید داشته باشند زیرا امروزه وضعیت طوری است که خانه‎ دار شدن برای برخی اقشار به منزله یک امر غیرقابل تحقق و موهوم محسوب می شود و این ناامیدی باید ریشه‎ کن شود.

به گزارش قدس خراسان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آیت الله علم الهدی، آیت الله سید احمد علم الهدی در دیدار با سیدخلیل منبتی، مدیرکل مسکن و شهرسازی خراسان رضوی و جمعی از معاونان وی که ظهر دوشنبه به میزبانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، تزریق امید به بازار مسکن را مهم‌ترین راهبرد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی دانست و اظهار کرد: مهم‌تر از هر چیز این است که مردم برای تأمین مسکن امید داشته باشند زیرا امروزه وضعیت طوری است که خانه ‎دار شدن برای برخی اقشار به منزله یک امر غیرقابل تحقق و موهوم محسوب می‌شود و این ناامیدی باید ریشه‎ کن شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: مهم‌ترین چالش در بازار مسکن، عدم تناسب عرضه با تقاضاست. وقتی این تناسب وجود نداشته باشد و تقاضا بسیار بیشتر از عرضه باشد، کار به جایی می‌رسد که صاحب محصول به هر قیمتی که دلش بخواهد، کالا را وارد بازار می‌کند. مسئله مسکن نیز از این قبیل است و ساخت محدود خانه به موازات معطل نگه‎داشتن نیاز مردم کار را به جایی رسانده که برخی افراد به هر قیمتی که بخواهند، مسکن خود را ارائه می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: بنگاه‎داری بانک‌ها یکی از آفت‌های بزرگ بازار مسکن کشور است. اینجور که این‌ها رفتار می‌کنند، کار به جایی می‌رسد که اراضی وسیع و املاک بسیار ارزشمند در تهران، مشهد و کل ایران در تملک همین بانک‌هایی باشد که قرار است مردم را خانه ‎دار کنند. اینجاست که می‌گوئیم نهادهایی نظیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی که محصول تدبیر و درایت مستقیم امام راحل هستند، باید به‎ گونه‎ ای میدان‌داری کنند که دست مافیا از بازار مسکن دور بماند.

شش‎ هزار واحد مسکونی در مرحله تکمیل

سیدخلیل منبتی، مدیرکل بنیاد مسکن خراسان رضوی هم در ابتدای این دیدار ضمن ارائه گزارشی از اقدامات این نهاد در تأمین پروژه‌های ساخت مسکن اظهار کرد: هم اکنون در حاشیه شهر مشهد بیش از ۱۵۰۰ واحد مسکونی برای افراد کم‎ درآمد همچون مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی در حال ساخت است. علاوه بر این، عملیات عمرانی ۳۵۰۰ واحد نیز در سرتاسر استان در دستورکار قرار دارد و در تلاش هستیم تا حتی با حداقل آورده سرپرستان خانوار، خانه و سرپناهی برای آن‌ها فراهم شود.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان رضوی بیان کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون، بیش از ۲۶ هزار قطعه زمین در جریان نهضت ملی مسکن روستایی واگذار شده که هم‌اکنون فرایند ساخت در آن‌ها در جریان است. علاوه بر این، در همین بازه زمانی بیش از ۶۹۷ میلیارد تومان تسهیلات حوزه مسکن روستایی اعم از قیر، اعتبارات ملی، استانی و منابع نفتی تصویب شده که اعطای آن همچنان ادامه دارد.


کد خبر 28890

آخرین مطالب

اختصاص زمین برای ساخت ١٤٠ هزار واحد مسکونی کارگران بخش صنعت در کشور بازگشت سنت اعتراض‌ به دانشگاه‌های آمریکا | دانشجویان: تعامل با رژیم اشغالگر متوقف شود / سرکوب می‌کنید؟ مقاومت می‌کنیم سفرهای سریالی مقامات سعودی به پاکستان برای تجارت و سرمایه‌گذاری ترکیه: حماس پس از تشکیل کشور مستقل فلسطین، سلاح را کنار خواهد گذاشت نشست اضطراری رئیس سیا با نخست وزیر قطر با محوریت حماس و اسرائیل مدودف کنفرانس صلح سوئیس را عامل رسوایی اوکراین و متحدانش دانست پاسخ سخنگوی شورای نگهبان به ادعای حسن روحانی در مورد رد صلاحیتش وزیر امور خارجه: ایران مخالف هرگونه دخالت خارجی در سودان است ابلاغ ماده واحده «تأیید انتخاب دبیر شورای فرهنگ عمومی» وزیر کشور: ری، دماوند و فیروزکوه به استان‌های تهران شرقی و غربی ملحق نخواهند شد آمادگی ایران برای برگزاری دومین کمیسیون مشترک‌ همکاری‌ها با مالی معاون رئیس‌جمهور: امکان گزینش در دور دوم انتخابات مجلس آسان‌تر است رئیس‌جمهور: دشمن به‌دنبال ایجاد ناامنی و موج‌سواری است / ان‌شاءالله شاهد انتخابات میان‌دوره‌ای با شکوه باشیم رئیس جمهور در جلسه هیات دولت: امروز در غرب شاهد تقابل جریان شرافت در مقابل شرارت هستیم وزیر خارجه: قطع روابط با اسرائیل در توقف نسل کشی مهم است سرلشکرسلامی: رفع محرومیت تنها با تفکر و روحیه جهادی امکان‌پذیر است به من می‌گویند «مادر مهدالرضا(ع)» اعلام برنامه وداع و تشییع پیکر سردار مجید ایافت در مشهد ۱۸ کرسی آسیای مرکزی به والیبال ایران رسید کسب برنز تور جهانی امارات توسط دختر دونده ایران صعود نوشاد عالمیان به جدول اصلی مسابقات عربستان بیانیه تند و بی سابقه پرسپولیس علیه سپاهان «هفت» از امشب راهی آنتن می‌شود/ بررسی موضوع جنایی فیلم سینمایی «حکیم نظامی» ساخته می‌شود رستگاری بر اساس احادیث و منابع قرآنی ساخته شد/ پرداخت پررنگ به ماورا آغاز ثبت‌نام سربازان برای دریافت مشوق‌های مهارت‌آموزی از فردا هشدار نارنجی به کشاورزان؛ گندم و غلات را به مناطق امن حمل کنید کندوان یک‌طرفه شد تمام لکوموتیوهای مسافری و باری به دوربین مجهز می‌شود تداوم افزایش ترانزیت خارجی از مسیر ایران/ رشد ۴۷ درصدی ترانزیت خارجی از مسیر ایران در فروردین شرایط دومین حراج سکه اعلام شد+جزئیات وزیر راه و شهرسازی با نایب‌رئیس دولت امارات دیدار کرد نیویورک‌تایمز: نتانیاهو در حال بررسی اداره غزه توسط ائتلاف عربی-اسرائیلی است گوترش: از شمار زیاد خبرنگاران کشته شده در غزه شوکه و وحشت زده‌ام کامرون ایده ماکرون در مورد اعزام نیرو به اوکراین را رد کرد