لوگوی قدس آنلاین

بهره برداری از ۲۹۵۰ طرح عمرانی محرومیت زدایی خراسان رضوی

دسته بندی: گفت و گو، میهن
تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

۲۹۵۰ طرح عمرانی محرومیت زدایی در شهر شهرآباد بردسکن با حضور سردار زهرایی رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور، افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش قدس خراسان، سرهنگ محمد روحانی، رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه خراسان رضوی در حاشیه افتتاح این طرح‌ها اظهار کرد: این پروژه‌ها شامل احداث و تکمیل مسکن محرومین به تعداد ۱۱۰۲ پروژه، احداث و تکمیل مراکز آموزشی ۱۳۲ پروژه، آسفالت راه‌های روستایی و بین مزارع ۶۲ پروژه، آبرسانی و توزیع آب ۸۵ پروژه، آب و خاک کشاورزی ۳۸ پروژه و مرمت و بهسازی مراکز فرهنگی مذهبی ورزشی و واحدهای مسکونی ۱۵۳۱ پروژه است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه خراسان رضوی گفت: همزمان مجتمع آبرسانی شهر شهرآباد بردسکن و پروژه آبرسانی ۱۵ روستای دیگر استان خراسان رضوی به طور همزمان افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی اعتبار صرف شده برای کل این طرح‌ها را بیش از ۴۵۵ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: این پروژه‌ها با مشارکت خیران، گروه‌های جهادی، سپاه و دیگر ادارات تأمین شده است و عملیات اجرایی این طرح‌ها ظرف یکسال گذشته تاکنون اجرا و در هفته بسیج سازندگی امسال تکمیل و مورد بهره برداری قرار گرفت.

روحانی افزود: برای اجرای مجتمع آبرسانی شهر شهرآباد ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان و برای آسفالت پروژه مزار شهدای گمنام تا گلزار شهدای شهرآباد و امامزاده سید محمد شهرآباد ۱۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

در ادامه علی نجفی، شهردار شهرآباد در آئین افتتاح این طرح‌ها نیز اظهار کرد: در یک حرکت جهادی و انقلابی توانستیم با مشارکت بسیج سازندگی در کمتر از ۳ ماه پروژه بازگشایی جاده مزار تا مزار را در شهرآباد که قبلاً بن بست بود و یک جاده بین مزارع بود بازگشایی و به طول ۵ و نیم کیلومتر آسفالت شد.

شهردار شهرآباد افتتاح این پروژه در آستانه چهاردهمین سالگرد تأسیس شهرداری شهرآباد را به فال نیک گرفت و اظهار امیدواری کرد بتوانیم با مشارکت بسیج سازندگی طرح‌های دیگری را با هدف محرومیت زدایی در شهراباد اجرا کنیم.

وی عنوان کرد: اجرای این پروژه بارقه امیدی را در دل مردم ایجاد کرد و با تعامل و همدلی با دولت و خیران توانستیم این کار بزرگ عمرانی و فرهنگی را اجرا کنیم.

مهدی جهان طلب، معاونت بهره برداری توسعه شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی هم از اقدام جهادی مجلس و دولت در بحث تأمین اعتبار برای روستاهایی که دارای تنش آبی هستند قدردانی کرد و گفت: در سطح کشور ۲۰ هزار روستا دارای تنش آبی هستند که در خراسان رضوی در مرحله اول ۱۲۱ روستا و در مرحله دوم ۵۷۵ روستا مشمول این طرح قرار گرفتند.

معاونت بهره برداری توسعه شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی افزود: سهم شهرستان بردسکن در اجرای پروژه‌های آبرسانی را ۱۳ روستا با اعتبار ۴۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: از مجموع ۱۵ روستایی که همزمان در سطح استان افتتاح شد ۳ روستای فیروزآباد، عبدل آباد و چراغچین از توابع بخش شهرآباد بردسکن با اعتبار ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان توسط سردار زهرایی رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور افتتاح شد که بیش از ۴۰۰ خانوار این ۳ روستا از آب شرب پایدار برخوردار شدند.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه عمر اکثر شبکه‌های آبرسانی روستاهای خراسان رضوی تمام شده است می‌طلبد با مشارکت خیران و بسیج سازندگی و اعتبارات دولت بتوانیم طرح نهضت نوسازی شبکه‌های آبرسانی روستاهای استان را آغاز کنیم.

سرهنگ علیرضا جنیدی، فرمانده سپاه شهرستان بردسکن عنوان کرد: وظیفه ذاتی سپاه و بسیج است هر کجا که کشور در بحران قرار بگیرد ورود پیدا کند که به حول قوه الهی تاکنون تمامی تهدیدات را به فرصت تبدیل کرده است و اقدامات بسیج سازندگی در همه عرصه‌ها اثر بخش بوده است.

فرمانده سپاه شهرستان بردسکن بر تقویت گروه‌های جهادی تاکید کرد و افزود: خوشبختانه سازمان بسیج سازندگی کشور در همه حوزه‌ها و رفع محرومیت زدایی موفق عمل کرده است و امروز سپاه علاوه بر اینکه در همه حوزه‌ها کارنامه خوبی دارد ولی در راستای کمک به محرومین خوش درخشیده است.

وی از شهردار شهرآباد و شوراهای اسلامی و خیران در اجرای پروژه آبرسانی به ۳ روستا و پروژه مزار تا مزار در شهرآباد قدردانی کرد.

حجت الاسلام جواد نیک بین، نماینده مردم بردسکن در مجلس شورای اسلامی گفت: هرکجا که کارها به سپاه واگذار کرده‌ایم کشور بیمه شده است و سپاه مرا رو سفید کرده است.

نماینده مردم بردسکن در مجلس شورای اسلامی به عملیات غرور آفرین وعده صادق اشاره کرد و گفت: در این عملیات قصد ایران آدم کشی در اسرائیل نبود بلکه می‌خواستیم به رژیم غاصب صهیونیستی بفهمانیم که ایران می‌تواند شما را با خاک یکسان کند.

وی عنوان کرد: اگر در ابتدای انقلاب در تأمین تفنگ و فشنگ مشکل داشتیم امروز با قدرتی که ایران اسلامی دارد مثل نان بربری موشک تولید می‌کند که می‌تواند با بردی که دارد غرب و شرق دنیا را مورد هدف قرار دهد.

نیک بین افزود: امروز اگر سپاه در دل مردم محبوبیت پیدا کرده است به قدرت موشک و یا اخلاق، تقوا و ایمان سپاه نیست که هست ولی آن چیزی که سپاه را بیش از همه در دل مردم محبوب کرده است محرومیت زدایی سپاه است که امید در دل مردم ایجاد کرده است.

نماینده مردم بردسکن در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: قدرت و عظمت دست خدا است نه کد خدا و امروز جلوه و تبلور عینی آن امروز از آستین سپاه بیرون آمده است و امید مردم در همه حوزه‌ها سپاه و بسیج است.

وی گفت: بسیج سازندگی در حوزه محرومیت زدایی آمادگی کامل دارد به صورت مشارکتی در نقاط محروم پروژه اجرا کند و حقیقتاً بسیج سازندگی سپاه خراسان رضوی در حوزه محرومیت زدایی کارنامه درخشانی دارد و در کشور زبان زد است.

در پایان با حضور سردار زهرایی رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور از ۴۵ نفر از کسانی که در اجرای این پروژه‌ها مشارکت داشته‌اند تجلیل به عمل آمد.

ادای احترام به مقام دو شهید گمنام و عطرافشانی و نثار شاخه‌های گل و رونمایی از تندیس پروژه عمرانی و فرهنگی مزار تا مزار و بازدید از نمایشگاه و بازارچه سنتی محصولات خانگی که توسط حوزه مقاومت بسیج حضرت زینب (س) بردسکن برپا شده بود از دیگر برنامه‌های سفر سردار زهرایی رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور در شهر شهرآباد بود.


کد خبر 29789

آخرین مطالب

شهر به شهر می‌رود پرتوِ نورِ پرچمت / روایت‌هایی از سفر کاروان‌های زیر سایه خورشید به سراسر کشور پای درس سبک زندگی در مکتب رضوی بازگشایی نقاط مسدود شده/فقط پل انقلاب مسدود است محرومیت یک ساله تیم طارمی از رقابت‌های اروپایی سرمربی تیم ملی والیبال ایران: از پیشرفت بازیکنان رضایت دارم قهرمانی بوکسور ایران در قزاقستان آغاز فیلمبرداری «اسکار» در تهران کتاب جدید انتشارات قدیانی درباره امام رضا(ع) به نمایشگاه رسید اجرای مرحله دوم نصب پابندهای الکترونیکی تمدید یک هفته‌ای مهلت بهره‌مندی بیمه‌شدگان از هدیه خرید کتاب رکود در بازار لوازم خانگی/ قیمت‌ها در سال جاری تغییر نکرده است سود ارز دولتی در جیب قطعه‌ساز چینی مسئول اسرائیلی: آمریکا به این نتیجه رسیده که حماس، حذف‌شدنی نیست آلتون: با تمام توان برای تشکیل کشور مستقل فلسطین مبارزه می‌کنیم رئیس‌جمهور در رویداد اهداء جایزه ملی جوانی: نیازمند باز کردن گره‌های ذهنی جامعه هستیم/ باید جلوی سقط جنین غیرقانونی گرفته شود «وعده صادق» منجر به جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین شد سخنگوی دولت: هدف جنگ رسانه‌ای ایجاد یأس در مردم است/ طی سه سال گذشته ۱۲ ماهواره به فضا پرتاب شد تولیت آستان قدس رضوی: قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت‌های اخلاقی به جامعه دارند / ملّت فاقد هویت، سلطه‌پذیر است منازل مجاور «کال هاشمیه» مشهد تخلیه شد وزیر ورزش و جوانان: دینداری فرزندان راه تحکیم بنیان‌خانواده است اشکان دژاگه از دنیای فوتبال خداحافظی کرد منصور رشیدی: جام‌جهانی را با اشتباه بچه‌گانه از دست دادم/ رکوردم ۵۰ سال دست‌نخورده مانده است صعود ژیمناست‌های ایرانی به فینال قهرمانی آسیا تولید یک برنامه موسیقایی جدید با حضور علیرضا عصار فرهاد قائمیان؛ از بازی در نقش حرّ تا خادمی امام رضا(ع) ۵۵۰ نیروی جدید استخدام سازمان محیط زیست می‌شوند جذب گسترده‌ نیروهای حق التدریس و نهضت سواد آموزی در آموزش و پرورش طلافروشان تعیین تکلیف شدند + سند بسته اقدامات مالیاتی دولت در جهت حمایت از مشارکت اقتصادی حداکثری مردم در جهش تولید سخنگوی القسام: تنها دستاورد دشمن ویرانی است / طوفان الاقصی؛ زلزله‌ای در سطح آگاهی جهانی پوتین: جهان چندقطبی خواهد شد و بهتر است سلطه‌گران به آن تن دهند خطیب نماز جمعه تهران: گلایه‌ای از مجلس برای تصویب تعطیلی «شنبه‌ها» داریم/ برای رفع گرفتاری معیشتی مردم تلاش شود واکنش ایران به ادعای مجدد اتحادیه عرب در مورد جزایر سه‌گانه پیگیری وضعیت امدادرسانی به سیل‌زدگان خراسان‌رضوی از سوی رییسی افتتاح ساختمان جدید بیمارستان ۳۰۰ تختخوابی رازی قائمشهر پس از ۱۸ سال وقفه