۱۱ واحد تولیدی با سرمایه گذاری خارجی در خراسان رضوی به بهرهبرداری رسید
دسته بندی: گفت و گو، میهن
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی گفت: در سال ۱۴۰۲ با نگرش جذب سرمایهگذاری خارجی ۱۱ واحد تولیدی با ارزش بیش از ۱۱میلیون یورو در شهرکها و نواحی صنعتی استان بهرهبرداری شده است.
به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی، جعفر فرشچی طوسی در نخستین نشست با هیئت رئیسه انجمن مدیران صنایع خراسان رضوی اظهار کرد: این میزان سرمایهگذاری خارجی در شهرکها و نواحی صنعتی استان برای ۲۱۸ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد کرده است.
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی افزود: محل ساخت و فعالیت این واحدهای تولیدی شهرکهای صنعتی چناران، کاویان فریمان، قوچان ۲، خیام، چرمشهر و تایباد در نقاط مختلف جغرافیای خراسان رضوی است.
وی با اشاره به شعار سال عنوان کرد: تمایل سرمایهگذاران خارجی برای سرمایهگذاری در خراسان رضوی نسبت به سالیان قبل افزایش یافته و این ظرفیتهای اقتصادی باعث شده مراودات تجاری از سوی کشورهای همسایه بیشتر شود و تاجران آن کشورها در ایران سرمایهگذاری بیشتری کنند.
فرشچی طوسی اضافه کرد: تاکنون سرمایهگذاران خارجی از کشورهای افغانستان، امارات متحده عربی و کویت استقبال خوبی از طرحهای صنعتی و اقتصادی در استان داشته و با امنیت خاطر سرمایهگذاری کردهاند.
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی تصریح کرد: وجود واحدهای صنعتی دانشبنیان، صادراتگرا و نوع کیفیت کالاهای تولیدی در شهرکها و نواحی صنعتی باعث ایجاد فضای رقابتی میان سرمایهگذاران شده که بازاریابی محصولات توسط شرکتهای مدیریت صادرات در کشورهای مختلف میتواند هزینههای بخش تولید را کاهش دهد و بستر گستردهتری برای ورود محصولات داخلی خراسان رضوی را به بازارهای بین المللی فراهم کند.
