قالیباف عازم تاجیکستان شد
دسته بندی: اخبار برگزیده، اخبار پین شده، برگزیده، پرونده ویژه
محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی عصر چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۳ در صدر یک هیأت پارلمانی تهران را به مقصد دوشنبه ترک کرد.
این سفر به دعوت مقامات عالی کشور تاجیکستان صورت گرفته است و قالیباف در این سفر با رستم امامعلی رئیس مجلس ملی، محمدطاهر ذاکرزاده رئیس مجلس نمایندگان و امامعلی رحمان رئیسجمهور تاجیکستان دیدار و گفتوگو خواهد داشت.
رئیس قوه مقننه در کنفرانس«سی امین سالگرد تصویب قانون اساسی جمهوری تاجیکستان» شرکت و در این مراسم سخنرانی خواهد کرد.
افزایش همکاریها و مبادلات تجاری میان دو کشور اولویت گفتوگوهای هیأتهای پارلمانی خواهد بود.
همچنین در جریان این سفر تحکیم روابط پارلمانی و تسهیل ارتقا روابط اقتصادی، فرهنگی و سیاسی بین دو کشور دنبال خواهد شد.
در این سفر فتح الله توسلی، سارا فلاحی، علی بابایی کارنامی، حسین امامی راد، روح الله عباسپور و هادی محمدپور نمایندگان مجلس ریاست مجلس را همراهی میکنند.کنفرانس بین المللی پارلمانی تحت عنوان «سی امین سالگرد تصویب قانون اساسی جمهوری تاجیکستان» در روزهای ۱۹ و ۲۰ مهر ماه در شهر دوشنبه برگزار میشود.
