پذیرایی از زائران و مسافران نوروزی طبق برنامه پیش میرود
دسته بندی: گفت و گو، میهن
استاندار خراسان رضوی گفت: مطابق نظارتها و بازدیدهایی که در شهر مشهد داشتهایم، همه چیز آماده است تا مسئولان بتوانند خدمتگزار زائران در تعطیلات نوروز باشند.
به گزارش قدس خراسان به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری جمعه ۳ فروردین اظهار کرد: به صورت هوایی از معابر ورودی و خروجی مشهد بازدید داشتیم که نشان میدهد همه چیز طبق برنامه پیش میرود و مسئولان میتوانند خدمتگزار زائران در تعطیلات نوروز باشند.
استاندار خراسان رضوی ادامه داد: سایر خدمات مانند پارکینگ و سرویسهای بهداشتی در حد گنجایش و توان آماده شده است تا انشاءالله در خدمت زائران و مجاورانی که به حرم رضوی مشرف میشوند، باشند.
وی با اشاره به اینکه نظارت، بازدید، کنترل قیمتها و تأمین کالاهای اساسی جزو وظایف اصلی و مهم مسئولان است که بهصورت ویژه در دستور کار قرار گرفته است، تأکید کرد: خدمات شهری، مباحث اسکان، مباحث حمل و نقل، تأمین کالا و قیمتهای آنان از مواردی است که مسئولان برای کنترل و نظارت بر این موارد عزم و اراده جدی دارند تا در تأمین و عرضه گسترده و قیمت کنترل شده آنها نظارت داشته باشند.
نظری بیان کرد: شهر آراسته شده و آماده زائران نوروزی است. در عین حال از بازارهای عرضه میوه بازدید داشتیم که مصرف عام دارند و به صورت قیمت تنظیم بازار عرضه میشدند. از جمله موارد مهم عرضه گوشت و مرغ در شرایط فعلی است که باید مطمئن میشدیم این دو کالا نیز با قیمت مصوب در اختیار مردم قرار میگیرد. در نقاط مختلف شهر با فروشگاههای موجود و موقت این موارد در حال اجرا است.
استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه در اطراف حرم از نظر عرضه مواد غذایی در فروشگاههای ثابت مشکلی نداریم، تصریح کرد: بیش از ۵۰۰ فروشگاه ثابت توافق کردند که حدود ۲۱ قلم کالای اساسی را به قیمت مصوب در اختیار زائران قرار دهند. همچنین ایستگاههای موقت برای عرضه میوه و سایر اقلام ایجاد شده که زائران نیز میتوانند از این غرفهها استفاده کنند.
