لوگوی قدس آنلاین

رئیس دفتر جنبش سیاسی حماس: یمن اقتصاد اسرائیل را فروپاشید / حمایت قدرتمندانه ایران

دسته بندی: اخبار برگزیده، پیشنهاد سردبیر، سیاسی
تاریخ انتشار: ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

رئیس دفتر جنبش سیاسی حماس با اشاره به اقدامات ارتش یمن در جنگ غزه گفت: هیچکس نمی توانست فکرش را هم بکند که کشوری مانند یمن اینقدر تاثیر قدرتمندی داشته باشد و در دریای سرخ جریان ترانزیت را متوقف کند. این اقدام یمن اقتصاد اسرائیل را فروپاشید.

به گزارش قدس آنلاین، اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس در گفتگو با شبکه “آ خبر” ترکیه در خصوص جنگ غزه در پاسخ به سوالی درباره اقدامات حزب الله لبنان برای کمک به مقاومت فلسطین گفت: اگر مقاومت لبنان و حمایت آنها از ما نبود، ما در مقابل اسرائیل تنها بودیم و ناچار بودیم به تنهایی دفاع کنیم. کمک مقاومت لبنان به ما بسیار مهم است. در جنوب لبنان علیه اسرائیل رسماً یک جنگ قدرتمند در جریان است.

وی همچنین درباره اقدامات ارتش یمن علیه رژیم اسرائیل نیز اظهار داشت: در یمن نیز چنین است. هیچکس نمی توانست فکرش را هم بکند که کشوری مانند یمن اینقدر تاثیر قدرتمندی داشته باشد و در دریای سرخ جریان ترانزیت را متوقف کند. این اقدام یمن اقتصاد اسرائیل را فروپاشید و فعالیت شرکتهای اسرائیلی را متوقف کرد. هیچکس فکرش را هم نمی کرد.

رئیس دفتر جنبش سیاسی حماس در خصوص درگیری مستقیم رژیم اسرائیل و ایران نیز گفت: بین ایران و اسرائیل تحولاتی در جریان است که باید به آن دقت داشته باشیم. این جنگ در حال گسترش است، به سوریه، به یمن و به عراق؛ به ایران نیز. چراکه یک قتل عام در حق مردم فلسطین در جریان است و تا زمانیکه این قتل عام متوقف نشود این جنگ متوقف نخواهد شد. این جبهه ها فعالیت خواهند داشت و خواهند ماند تا قتل عام علیه مردم غزه متوقف شود.

هنیه در پاسخ به سوالی درباره میزان حمایت ایران از مقاومت فلسطین در جنگ غزه و اینکه آیا این حمایتها کافی بوده یا خیر نیز گفت: حمایت مالی و نظامی ایران از مقاومت فلسطین مخفی نیست. ایران به مقاومت به شکلی قدرتمندانه کمک می کند و این یک واقعیت است که سالهاست در جریان است و همه می دانند. در ایران یک تصمیم استراتژیک گرفته شده که این حمایت ادامه داشته باشد.


کد خبر 28937

آخرین مطالب

شهر به شهر می‌رود پرتوِ نورِ پرچمت / روایت‌هایی از سفر کاروان‌های زیر سایه خورشید به سراسر کشور پای درس سبک زندگی در مکتب رضوی بازگشایی نقاط مسدود شده/فقط پل انقلاب مسدود است محرومیت یک ساله تیم طارمی از رقابت‌های اروپایی سرمربی تیم ملی والیبال ایران: از پیشرفت بازیکنان رضایت دارم قهرمانی بوکسور ایران در قزاقستان آغاز فیلمبرداری «اسکار» در تهران کتاب جدید انتشارات قدیانی درباره امام رضا(ع) به نمایشگاه رسید اجرای مرحله دوم نصب پابندهای الکترونیکی تمدید یک هفته‌ای مهلت بهره‌مندی بیمه‌شدگان از هدیه خرید کتاب رکود در بازار لوازم خانگی/ قیمت‌ها در سال جاری تغییر نکرده است سود ارز دولتی در جیب قطعه‌ساز چینی مسئول اسرائیلی: آمریکا به این نتیجه رسیده که حماس، حذف‌شدنی نیست آلتون: با تمام توان برای تشکیل کشور مستقل فلسطین مبارزه می‌کنیم رئیس‌جمهور در رویداد اهداء جایزه ملی جوانی: نیازمند باز کردن گره‌های ذهنی جامعه هستیم/ باید جلوی سقط جنین غیرقانونی گرفته شود «وعده صادق» منجر به جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین شد سخنگوی دولت: هدف جنگ رسانه‌ای ایجاد یأس در مردم است/ طی سه سال گذشته ۱۲ ماهواره به فضا پرتاب شد تولیت آستان قدس رضوی: قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت‌های اخلاقی به جامعه دارند / ملّت فاقد هویت، سلطه‌پذیر است منازل مجاور «کال هاشمیه» مشهد تخلیه شد وزیر ورزش و جوانان: دینداری فرزندان راه تحکیم بنیان‌خانواده است اشکان دژاگه از دنیای فوتبال خداحافظی کرد منصور رشیدی: جام‌جهانی را با اشتباه بچه‌گانه از دست دادم/ رکوردم ۵۰ سال دست‌نخورده مانده است صعود ژیمناست‌های ایرانی به فینال قهرمانی آسیا تولید یک برنامه موسیقایی جدید با حضور علیرضا عصار فرهاد قائمیان؛ از بازی در نقش حرّ تا خادمی امام رضا(ع) ۵۵۰ نیروی جدید استخدام سازمان محیط زیست می‌شوند جذب گسترده‌ نیروهای حق التدریس و نهضت سواد آموزی در آموزش و پرورش طلافروشان تعیین تکلیف شدند + سند بسته اقدامات مالیاتی دولت در جهت حمایت از مشارکت اقتصادی حداکثری مردم در جهش تولید سخنگوی القسام: تنها دستاورد دشمن ویرانی است / طوفان الاقصی؛ زلزله‌ای در سطح آگاهی جهانی پوتین: جهان چندقطبی خواهد شد و بهتر است سلطه‌گران به آن تن دهند خطیب نماز جمعه تهران: گلایه‌ای از مجلس برای تصویب تعطیلی «شنبه‌ها» داریم/ برای رفع گرفتاری معیشتی مردم تلاش شود واکنش ایران به ادعای مجدد اتحادیه عرب در مورد جزایر سه‌گانه پیگیری وضعیت امدادرسانی به سیل‌زدگان خراسان‌رضوی از سوی رییسی افتتاح ساختمان جدید بیمارستان ۳۰۰ تختخوابی رازی قائمشهر پس از ۱۸ سال وقفه