لوگوی قدس آنلاین

پاریس بدون جنگ ستارگان

دسته بندی: ورزشی
تاریخ انتشار: ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

کشتی‌گیر نام آشنا برای ایرانی‌ها و دارنده چهار مدال طلای جهان و المپیک در دومین مبارزه خود مقابل آرون بروکس پدیده ۲۳ ساله کشتی آمریکا و دارنده مدال طلای زیر ۲۳ سال جهان در سال ۲۰۲۳ به میدان رفت.

به گزارش قدس آنلاین،تیلور در پایان در یک مبارزه سخت و نفسگیر با نتیجه ۳ بر یک شکست خورد تا با قبول دومین شکست، ناباورانه حضور در المپیک پاریس را از دست بدهد.

در واقع این شکست به منزله پایان عصر بزرگ‌ترین دوئل کشتی جهانی یعنی یزدانی – تیلور است. در حالی که خیلی‌ها منتظر تقابل این دو کشتی‌گیر مطرح در المپیک پاریس بودند، هر دو با شرایط سختی روبه‌رو شدند. حسن یزدانی دوران مصدومیت را پشت سر گذاشته و احتمالاً باید در انتخابی برابر کامران قاسم پور قرار گیرد و دیوید تیلور نیز کشتی انتخابی را باخت و شاید از دنیای کشتی خداحافظی کند.

ستاره پنسیلوانیا معروف به «جادوگر»  پنج‌بار حسن یزدانی از ایران را شکست داد  و یک بار نیز طعم شکست را برابر کشتی‌گیر ایرانی چشید و بعید است این دو بار دیگر در تشک کشتی برابر هم قرار گیرند.

آرون بروکس با مساعدت فدراسیون کشتی آمریکا به عنوان رقیب تمرینی به المپیک توکیو رفت تا در تمرینات با دیوید تیلور سرشاخ شود. تیلور نیز بارها از بروکس به نیکی یاد کرد و نقش او را در قهرمانی بازی‌های المپیک توکیو برجسته کرد. حالا این کشتی‌گیر کمتر شناخته شده توانسته جای تیلور را در تیم ملی کشورش بگیرد.

این دو برای نخستین بار در ژوئن سال گذشته در انتخابی تیم ملی آمریکا برای حضور در جهانی بلگراد در  نیوجرسی برابر هم قرار گرفتند؛ جایی که  تیلور  در مبارزه اول ۶-۰ بروکس را شکست داد و در مبارزه دوم نیز ۵-۴ به برتری رسید و راهی بلگراد شد.

تیلور در بلگراد توانست عنوان قهرمانی را بدست آورد و بروکس نیز به مسابقات جهانی زیر ۲۳ سال در آلبانی رفت و مدال طلا را بدست آورد.

*بروکس بعد از غلبه بر تیلور چه گفت؟

در ابتدا باید تأکید کنم دیوید تیلور را خیلی دوست دارم و این یک مزیت بزرگ برای من بود که در کنار او باشم و این سال‌ها کنارش تمرین کردم و از او چیزهای زیادی یاد گرفتم. او قطعاً در کشتی تاریخ ساز شد. سال گذشته که دومین کشتی انتخابی را به  او خیلی نزدیک باختم گفتم باید درس بگیرم و بهتر شوم که توانستم. خیلی خدا را شکر می‌کنم که به من این قدرت را داد. تیلور کشتی‌گیری در حد کلاس جهانی است و هر کسی که با او کشتی‌می‌گیرد باید بهترین ورژن خودش باشد تا او را شکست دهد. تیلور باعث بهتر شدن شما می‌شود.

او در پایان در پاسخ به این پرسش که هدفش برای المپیک چیست، گفت: هدفم فقط کشتی گرفتن است و باید دید چه اتفاقی می‌افتد.

تیلور بعد از پایان کشتی در جمع خبرنگاران حاضر نشد و مسیرش را برای رفتن به رختکن عوض کرد تا با خبرنگارانی که منتظر او بودند روبه‌رو نشود.

تیلور قطعاً مسلط ترین کشتی گیر ایالات متحده در پنج سال گذشته بود و این نتیجه برای خیلی‌ها باورنکردنی است. تیلور از سال ۲۰۱۹ تنها یک بار شکست خورده بود که برابر حسن یزدانی در فینال مسابقات جهانی ۲۰۲۱ رقم خورد. تیلور در این چند سال ۲۲۶ امتیاز گرفت و تنها ۱۹ امتیاز داد.

*تکرار کابوس برای یزدانی؟

یزدانی اندکی پس از قبول پنجمین شکست در فینال مسابقات جهانی سال گذشته مقابل دیوید تیلور که با ضربه فنی همراه بود، کتف مصدوم خود را جراحی کرد اما هنوز و در فاصله تنها سه ماه مانده به المپیک پاریس به تمرینات کشتی بازنگشته است.

از سوی دیگر با توجه به تجربه ناموفق حضور کامران قاسمپور، دارنده دو مدال طلای جهان در وزن ۹۷ کیلوگرم و با توجه به شرایط نامشخص یزدانی از نظر آمادگی بدنی، قاسمپور به وزن ۸۶ کیلوگرم بازگشت و قرار است رقیب سرسخت یزدانی برای رسیدن به المپیک پاریس باشد.

حال در چنین شرایطی و با توجه به بیرون آمدن یزدانی از زیر فشار روانی مبارزه با دیوید تیلور در المپیک‌پاریس، باید دید آیا این کشتی گیر سرانجام می‌تواند از این فرصت استثنایی استفاده کند و با رسیدن به شرایط ایده‌آل بدنی  و برتری مقابل کامران قاسمپور، راهی المپیک شود و از این فرصت استثنایی برای رسیدن به دومین طلای المپیک استفاده کند یا او نیز به سرنوشت رقیب آمریکایی خود دچار می شود و وداع تلخی با المپیک خواهد داشت؟

این در حالی است که حسن یزدانی تا چند روز دیگر پس از پایان دوره نقاهت خود به تمرینات برمی‌گردد، اما قاسمپور که در پس از ناکامی در وزن ۹۷ کیلوگرم سودای بازگشت به وزن ۸۶ کیلوگرم را دارد، حالا برای رسیدن به میدان المپیک جدال سرسختی با حسن یزدانی خواهد داشت.

*کایل دیک رقیب امامی در المپیک

اما در ادامه رقابت‌های مرحله نهایی تیم ملی کشتی آزاد انتخابی آمریکا برای حضور در المپیک پاریس، کایل دیک، دارنده چهار مدال طلای جهان و یک برنز المپیک در دو دیدار پیاپی و با نتایج ۴ بر یک و ۳ بر یک مقایل جیسون نولف به برتری رسید و به عنوان نماینده وزن ۷۴ کیلوگرم آمریکا در المپیک پاریس انتخاب شد.

یونس امامی، دارنده دو مدال برنز جهان نیز نماینده وزن ۷۴ کیلوگرم ایران در المپیک پاریس خواهد بود.

پیش از این کایل اسنایدر در وزن ۹۷ و میسون پاریس در وزن ۱۲۵ کیلوگرم به المپیک پاریس راه یافته بودند.

همچنین اسپنسر لی در ۵۷ و زین ردیرفورد در وزن ۶۵ کیلوگرم با برتری مقایل توماس گیلمان و نیک لی به عنوان نمایندگان کشتی آمریکا در مسابقات جهانی کسب سهمیه المپیک به میدان می‌روند.


کد خبر 28881

آخرین مطالب

اختصاص زمین برای ساخت ١٤٠ هزار واحد مسکونی کارگران بخش صنعت در کشور بازگشت سنت اعتراض‌ به دانشگاه‌های آمریکا | دانشجویان: تعامل با رژیم اشغالگر متوقف شود / سرکوب می‌کنید؟ مقاومت می‌کنیم سفرهای سریالی مقامات سعودی به پاکستان برای تجارت و سرمایه‌گذاری ترکیه: حماس پس از تشکیل کشور مستقل فلسطین، سلاح را کنار خواهد گذاشت نشست اضطراری رئیس سیا با نخست وزیر قطر با محوریت حماس و اسرائیل مدودف کنفرانس صلح سوئیس را عامل رسوایی اوکراین و متحدانش دانست پاسخ سخنگوی شورای نگهبان به ادعای حسن روحانی در مورد رد صلاحیتش وزیر امور خارجه: ایران مخالف هرگونه دخالت خارجی در سودان است ابلاغ ماده واحده «تأیید انتخاب دبیر شورای فرهنگ عمومی» وزیر کشور: ری، دماوند و فیروزکوه به استان‌های تهران شرقی و غربی ملحق نخواهند شد آمادگی ایران برای برگزاری دومین کمیسیون مشترک‌ همکاری‌ها با مالی معاون رئیس‌جمهور: امکان گزینش در دور دوم انتخابات مجلس آسان‌تر است رئیس‌جمهور: دشمن به‌دنبال ایجاد ناامنی و موج‌سواری است / ان‌شاءالله شاهد انتخابات میان‌دوره‌ای با شکوه باشیم رئیس جمهور در جلسه هیات دولت: امروز در غرب شاهد تقابل جریان شرافت در مقابل شرارت هستیم وزیر خارجه: قطع روابط با اسرائیل در توقف نسل کشی مهم است سرلشکرسلامی: رفع محرومیت تنها با تفکر و روحیه جهادی امکان‌پذیر است به من می‌گویند «مادر مهدالرضا(ع)» اعلام برنامه وداع و تشییع پیکر سردار مجید ایافت در مشهد ۱۸ کرسی آسیای مرکزی به والیبال ایران رسید کسب برنز تور جهانی امارات توسط دختر دونده ایران صعود نوشاد عالمیان به جدول اصلی مسابقات عربستان بیانیه تند و بی سابقه پرسپولیس علیه سپاهان «هفت» از امشب راهی آنتن می‌شود/ بررسی موضوع جنایی فیلم سینمایی «حکیم نظامی» ساخته می‌شود رستگاری بر اساس احادیث و منابع قرآنی ساخته شد/ پرداخت پررنگ به ماورا آغاز ثبت‌نام سربازان برای دریافت مشوق‌های مهارت‌آموزی از فردا هشدار نارنجی به کشاورزان؛ گندم و غلات را به مناطق امن حمل کنید کندوان یک‌طرفه شد تمام لکوموتیوهای مسافری و باری به دوربین مجهز می‌شود تداوم افزایش ترانزیت خارجی از مسیر ایران/ رشد ۴۷ درصدی ترانزیت خارجی از مسیر ایران در فروردین شرایط دومین حراج سکه اعلام شد+جزئیات وزیر راه و شهرسازی با نایب‌رئیس دولت امارات دیدار کرد نیویورک‌تایمز: نتانیاهو در حال بررسی اداره غزه توسط ائتلاف عربی-اسرائیلی است گوترش: از شمار زیاد خبرنگاران کشته شده در غزه شوکه و وحشت زده‌ام کامرون ایده ماکرون در مورد اعزام نیرو به اوکراین را رد کرد